PRIPREMA I PRIJAVA
PRIJEDLOGA TEMA ZA DOKTORSKI (I MAGISTARSKI) RAD

  • Temeljni naputci o istraživačkom mentoru i odabiru teme


1. Nakon određenja područja u kojem student želi prijaviti temu, student mora razgovarati s profesorom koji se bavi tim područjem kao potencijalnim mentorom za izradu rada; moguće nedoumice ili razmišljanja student može podijeliti sa svojim mentorom/mentorima koji su imenovani na početku studija (tzv. nastavni mentor).

2. Profesor, potencijalni istraživački mentor (za izradu rada) u načelu nije studentov nastavni mentor, no u slučaju zanimanja za istraživačko područje nastavnoga mentora, on može preuzeti uz osobnu suglasnost i ulogu istraživačkoga mentora.

3. Istraživački mentor (dalje samo mentor) može biti nastavnik studija JEKON, ali može i isto tako biti i neki drugi nastavnik Sveučilišta u Zagrebu ili neke druge institucije u zemlji i inozemstvu (pod uvjetom da ispunjava propisane akademske uvjete).

4. Uobičajeni je akademski kodeks da ako je potencijalni istraživački mentor nastavnik studija da student obavezno sluša njegov kolegij.

5. Student može imati i sumentorstvo (dva istraživačka mentora) i takva se potreba javlja najčešće u dvije situacije:

a) kada je jedan od mentora sa stranog sveučilišta ili istraživačke institucije
b) ako je zbog specifičnosti istraživanja i teme rada, potrebna međusobna nadopunamentora (primjerice, odluci li student istražiti neki aspekt obrade sintakse, a pri tome se služeći metodama oslikavanja mozga, nužno bi bilo imati za mentora jezikoslovca i stručnjaka u području oslikavanja mozga.

6. Nakon odabira mentora student u pisanom obliku (sinopsis) predlaže temu magistarskog/doktorskog rada (prijedlog se upućuje Vijeću poslijediplomskog studija).

7. Nakon prihvaćanja sinopsisa student je obavezan javno obraniti sinopsis nakon čega može pristupiti njegovoj realizaciji.

8. Student u načelu sam mora uspostaviti kontakt s institucijom, laboratorijem u kojem želi provoditi istraživanje, a Voditeljstvo studija dat će moguću pomoć i podršku.

9. Po izboru student može rad napisati na bilo kojem od službenih jezika studija, hrvatskom ili engleskom.


Napomena: generacija studenata studija JEKON upisana u ak. godini 2002./2003. obavezna je predati sinopsis najkasnije do 1. veljače 2005. Međutim, potičemo studente da to učine sto je ranije moguće kao bi sukladno svojoj odluci sto prije mogli odrediti laboratorije/institucije u kojima žele provoditi barem dio istraživanja, odnosno stjecati iskustva. Pravovremeno donošenje odluke, pogotovo kad je riječ o stranim laboratorijima, omogućit će i pravovremeno poduzimanje potrebnih predradnji.

  • Temeljni naputci za pisanje sinopsisa za doktorat


1. Sinopsis se predaje u jednom primjerku i u digitalnom obliku.

2. Sinopsis se piše na jeziku (hrvatski ili engleski) koji student odabire za jezik magistarskog/doktorskog rada.

3. Sinopsis ne može imati manje od 10 i vise od 15 kartica teksta (bez navođenja literature i priloga).

4. Sinopsis mora slijediti oblik istraživačkog rada tj. sadržavati uvod, određivanje cilja, problema i pretpostavki, opis metoda s navođenjem sudionika, postupaka i opisom mjernih instrumenata, te način obrade podataka; uz navedene elemente sinopsisa obavezno je iscrpno navođenje recentne literature i prilog svih zadataka, mjernih instrumenata, eventualnih obrazaca za suglasnost sudionika za sudjelovanje u istraživanju i ispunjeni obrazac o etičkom kodeksu iziskuje li to samo istraživanje.

Napomena: Sinopsis za magistarski rad slijedi isti nacrt osim sto može imati najmanje 5, a najviše 10 kartica teksta (bez navođenja literature i priloga) te je njegov istraživački nacrt u načelu jednostavniji i cilj je istraživanja od manjega značaja (izvornosti i inovativnosti) za dotično istraživačko područje.

  • Temeljni naputci o nastavnom mentoru tj. mentorima i obavezama studenata


1. Student je pri upisu svake godine studija prethodno obavezan razgovarati s mentorom i upoznati ga sa svojim planiranim rasporedom slušanja i polaganja kolegija.

2. Student potpisom mentora na izbornoj tablici kolegija daje na znanje da je obavio prethodne konzultacije vezane uz svoj odabir te da su student i mentor usuglasili opravdanost predloženog izbora cime student može upisati odabrane kolegije u indeks.

3. Budući da je prema nastavnom planu i programu studentima dano na biranje da odlučuju sami koje ispite žele polagati (osim obaveznih), mentor studentu može samo savjetovati.

4. Studentu se preporuča da sa svim pitanjima, koja eventualno ima uz proces studija i sadržaj svojih studijskih obaveza, upozna nastavnog mentora.

5. Studentima se također preporuča da iskoriste prednost istodobnoga imanja dvaju nastavnih mentora koji u načelu dolaze iz različitih područja.