Melita Kovačević, prof. dr. sc.
Životopis:
Melita Kovačević diplomirala je 1984. psihologiju na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a 1983. fonetiku kao dopunski studij. Magistrirala je psihologiju na University of Eastern Washington, SAD, 1986. i doktorirala 1996. na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Stručno se usavršavala na većem broju europskih i američkih sveučilišta. Kao mlada znanstvenica dobila je stipendiju austrijske i britanske vlade, a 1997./98. bila je stipendistica Fulbrightove zaklade u okviru koje je boravila i istraživački djelovala na Purdue Univesity i Carnegie-Mellon University, SAD.
Izvanredna je profesorica na Odsjeku za logopediju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Izvodi nastavu na dodiplomskim i poslijediplomskim studijima. Na dodiplomskim studijima predaje ove predmete: Razvojna psiholingvistika, Neurolingvistika, Kognitivna psihologija i Psihologija govora i komunikacije, a na poslijediplomskim studijima izvodi nastavu iz područja psiholingvistike, neurolingvistike, jezičnog razvoja i dvojezičnosti.
Voditeljica je Laboratorija za psiholingvistička istraživanja. Ukupno je objavila osam knjiga, i samostalno i u suautorstvu, više od 50 znanstvenih i stručnih radova u časopisima i knjigama te sudjelovala na više od 120 znanstvenih i stručnih skupova kao izlagač ili pozvani predavač.
Trenutno je glavni istraživač na tri projekta, od kojih su dva međunarodna. Suradnica je na više međunarodnih projekata. Glavni su joj znanstveni interesi područja psiholingvistike, neurolingvistike i kognitivnih procesa.
Popis znanstvenih publiciranih radova nastavnika u posljednjih 5 godina:
Red. br. Naziv
1. Kovačević, M. (2000). Spoznaje perinatalne i prenatalne psihologije i njezina uloga u perinatalnoj medicini. U: Kurjak, A., Stavljenić-Rukavina, A., Pavelić, K. (ur.), Prenatalna dijagnostika i terapija, 393-424. Varaždinske Toplice: Tonimir.
2. Kovačević, M., Anđel, M. (2000). Usvajanje jezičnoga znanja u višejezičnoj sredini: kako prevladati jaz između lingvističke i komunikacijske kompetencije. U: Štrukelj, I. (ur.), Kultura, identiteta in jezik v procesih evropske integracije, 137-148. Ljubljana: Društvo za uporabno jezikoslovje Slovenije.
3. Anđel, M. i dr. (2000). Acquisition of verbs in Croatian, French and Austrian German - an outline of a comparative analysis. Suvremena lingvistika. 49-50, 5-25.
4. Kovačević, M. (ur.) (2001). Thematic Issue: Early Communication and Language Development. Poseban broj Revije za rehabilitacijska istraživanja. Zagreb: ERF. (2001.)
5. Kovačević, M. (ur.) (2001). Društvena istraživanja Lingvistička ekologija: jezični razvoj i višejezičnost. Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar.
6. Kovačević, M. (2001). Rana komunikacija i jezični razvoj: interdisciplinarni pristup. Revija za rehabilitacijska istraživanja. 37(1), 1-8.
7. Kovačević, M., Pavličević-Franić, D. (ur.) (2002). Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini I. Jastrebarsko: Naklada Slap i Sveučilište u Zagrebu.
8. Jelaska, Z., Kovačević, M., Anđel, M. (2002) Morphology and semantics - the basis of Croatian case U: Voeikova, M. D., Dressler, W. U. (ur.), Pre- and Protomorphology: Early phases of Morphological Development in Nouns and Verbs, 177-189. München: LINCOM Europa.
9. Pavličević-Franić, D., Kovačević, M. (ur.) (2003). Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini II. Jastrebarsko: Naklada Slap i Sveučilište u Zagrebu.
10. Kovačević, M., Kuvač, J. (2004). Jezik udžbenika i jezik djeteta: razumiju li se oni? U: Bacalja, R. (ur.), Zbornik radova Dijete, odgojitelj i učitelj, 93-101. Zadar: Sveučilište u Zadru.
11. Kovačević, M. (2004). Tuning Educational Structures in Europe: perceptions, experience and achievements so far. U: Marinković, R., Karajić, N. (ur.), Future and the Role of Teachers. Zagreb: PMF, Sveučilište u Zagrebu.
12. Kovačević, M. (2005). Jezični razvoj i jezične poteškoće: uloga i značaj psiholingvistike i psiholingvističkih istraživanja. Zrno. 65, 91.
|