VODITELJSTVO STUDIJA

Voditeljica:
prof. dr. sc. Melita Kovačević
melita.kovacevic@erf.hr

Suvoditelji:
prof. dr. sc. Bojana Dalbelo Bašic
bojana.dalbelo@fer.hr
prof. dr. sc. Ranko Matasović
rmatasov@ffzg.hr

Tajnica studija:
Katarina Kasanić
+385 1 4698 110
kkasanic@unizg.hr
James R. Booth , prof. dr. sc.
Department of Communication Sciences and Disorders, Northwestern University, Evanston, Illinois, USA. Predmet na Jekonu: Razvojna neurobiologija moždane kore i kognitivna neuroznanost
Valeria Csepe , prof. dr. sc.
Research Institute for Psychology, Hungarian Academy of Science, Department of Psychophysiology, Research Group of Developmental Psychophysiology, Budimpešta, Mađarska. Predmeti na Jekonu: Etika znanstvenih istraživanja Kognitivna neuroznanost jezičnoga razvoja i matematičke sposobnosti
Bojana Dalbelo Bašić , prof. dr. sc.
Zavod za elektroniku, mikroelektroniku, računalne i inteligentne sustave Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmeti na Jekonu: Umjetne neuronske mreže Uvod u umjetnu inteligenciju
Tomaž Erjavec , prof. dr. sc.
Institut “Jožef Stefan”, Ljubljana, Slovenija. Predmet na Jekonu: Obrada prirodnog jezika
Peter Hagoort , prof. dr. sc.
F. C. Donders Centre for Cognitive Neuroimaging, Radboud University, Nijmegen, Nizozemska. Predmet na Jekonu: Kognitivna neuroznanost jezika
Bernhard Hurch , prof. dr. sc.
Institut für Sprachwissenschaft, Karl-Franz Universität, Graz, Austrija. Predmet na Jekonu: Kognitivna gramatika
Velimir Išgum
Neurološka klinika KBC Rebro Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmet na Jekonu: Neurofiziološki signali u neurokognitivnim istraživanjima
Zrinka Jelaska
Odsjek za kroatistiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmeti na Jekonu: Odabrana poglavlja lingvistike
Dubravka Hranilović , prof. dr. sc.
Biološki odsjek Prirodoslovno-matematičkog fakulteta, Zagreb. Predmeti na Jekonu: Osnove neuroznanosti
Miloš Judaš , prof. dr. sc.
Hrvatski institut za istraživanje mozga Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmet na Jekonu: Razvojna neurobiologija moždane kore i kognitivna neuroznanost
Marijan Klarica , prof. dr. sc.
Hrvatski institut za istraživanje mozga Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmet na Jekonu: Lijekovi i mozak
Melita Kovačević , prof. dr. sc.
Odsjek za logopediju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmeti na Jekonu: Jezično usvajanje i razvoj Kognitivna neuroznanost jezika
Zdravko Lacković
Zavod za farmakologiju i Hrvatski institut za istraživanje mozga Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmet na Jekonu: Neurotransmitori
Sven Lončarić
Zavod za elektroničke sustave i obradbu informacija Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmeti na Jekonu: Umjetne neuronske mreže Analiza i razumijevanje slike
Vesna Lužar-Stiffler , prof. dr. sc.
Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmet na Jekonu: Znanstvene metode
Marta Ljubešić , prof. dr. sc.
Odsjek za logopediju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilište u Zagrebu, Zagreb. Predmet na Jekonu: Rana komunikacija
Brian James MacWhinney , prof. dr. sc.
Department of Psychology, Carnegie Mellon University, Pittsburgh, USA. Predmet na Jekonu: Pojavljivanje jezika
Ksenija Marinković , dr. sc.
Harvard Medical School, Boston, USA. Predmet na Jekonu: Kognitivna neurofiziologija i neuropsihologija
Ranko Matasović
Odsjek za lingvistiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmeti na Jekonu: Lingvističke teorije Jezična tipologija i jezično procesiranje
Milko Mejovšek , prof. dr. sc.
Odsjek za logopediju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilište u Zagrebu, Zagreb. Predmet na Jekonu: Znanstvene metode
Davor Petrinović , prof. dr. sc.
Zavod za elektroničke sustave i obradbu informacija, Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmet na Jekonu: Automatsko prepoznavanje govora
Csaba Pleh , prof. dr. sc.
Department of Cognitive Science, Budapest University of Technology and Economics Budapest, Hungary. Predmet na Jekonu: Jezična tipologija i jezično procesiranje
Zdravko Radman , dr. sc.
Institut za filozofiju, Zagreb. Predmet na Jekonu: Spoznaja u kontekstu filozofije uma
Pavao Rudan , prof. dr. sc.
Institut za antropologiju, Zagreb. Predmet na Jekonu: Antropologija – biološka i kulturna evolucija čovjeka
Robert Lionel Savoy , prof. dr. sc.
Harvard Medical School, Boston, USA. Predmet na Jekonu: Funkcionalno mozgovno oslikavanje MR-om
Ivan Slapničar
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu, Split. Predmet na Jekonu: Temelji programiranja i ekstrakcije znanja
Marko Tadić , prof. dr. sc.
Odsjek za lingvistiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Predmet na Jekonu: Računalna i korpusna lingvistika
Roger K. R. Thompson , prof. dr. sc.
Biological Foundations of Behavior Program, Franklin & Marshall College, Lancaster, USA. Predmet na Jekonu: Komparativna kognicija i ponašanje
Robert Van Valin , prof. dr. sc.
Department of Linguistics, University of Buffalo, The State University of New York, Buffalo, USA. Predmet na Jekonu: Sintaktička teorija
Ronnie Wilbur , prof. dr. sc.
Department of Speech, Language, and Hearing Sciences, Purdue University, West Lafayette, USA. Predmet na Jekonu: Dvojezičnost

Brian James MacWhinney, prof. dr. sc.

Životopis:

Brian MacWhinney redoviti je profesor na Odsjeku za psihologiju Sveučilišta Carnegie mellon, Pittsburgh, SAD.

Diplomirao je retoriku i geologiju 1965. na University of California at Berkley gdje je magistrirao s temom iz lingvistike. Godine 1974. doktorirao je s temom iz psiholingvistike. Predavao je na sveučilištima u Berkleyu, Davisu i Denveru. Na Sveučilištu Carnegie Mellon izabran je 1980. za izvanrednog, a 1985. za redovitog profesora.

Voditelj je projekta CHILDES (Child Language Data Exchange System). Projekt uključuje međujezične analize jezičnog usvajanja u djece.

Govori mađarski, njemački, francuski i španjolski.

 

 
Popis znanstvenih publiciranih radova nastavnika u posljednjih 5 godina:

Red. br.         Naziv

1.                   Brooks, P., MacWhinney, B. (2000). Phonological priming in children's picture naming. Journal of Child Language. 27, 335-366.

2.                   Matessa, M., Anderson, J. (2000). Modeling focused learning in role assignment. Language and Cognitive Processes. 15, 263-292.

3.                   MacWhinney, B. (2002). Language Emergence. U: Burmeister, P., Piske, T., and Rohde, A. (ur.), An integrated view of language development - Papers in honor of Henning Wode, 17-42. Trier: Wissenshaftliche Verlag.

4.                   MacWhinney, B. (2002). The Competition Model: The input, the context, and the brain. U: Robinson, P. (ur.), Cognition and second language instruction, 15-41. New York: Cambridge University Press.

5.                   Li, P., Farkas, I., MacWhinney, B. (2004). Early lexical development in a self-organizing neural network. Neural Networks. 17, 1345-1362.

6.                   MacWhinney, B. (2004). A multiple process solution to the logical problem of language acquisition. Journal of Child Language. 31, 883-914.

7.                   MacWhinney, B. (2004). A Unified Model of Language Acquisition. U:  Kroll, J., De Groot, A. (ur.), Handbook of bilingualism: Psycholinguistic approaches. Oxford: Oxford University Press.

8.                   MacWhinney, B. (u tisku). The emergence of grammar from perspective taking. U: Pecher, D., Zwaan, R. (ur.), The grounding of cognition.

9.                   MacWhinney, B. (u tisku). Language evolution and human development. U: Bjorklund, D., Pellegrini, A. (ur.), Child development and evolutionary psychology.

10.                 MacWhinney, B. (u tisku). Emergent fossilization. U: Han, Z., Odlin, L. (ur.), Perspectives on fossilization. Clevedon: Multilingual Matters.

11.                 Tokowicz, N., MacWhinney, B. (u tisku). Implicit and explicit measures of sensitivity to violations in second language grammar: An event-related potential investigation. Studies in Second Language Acquisition.

 

Znanstveni radovi koji nastavnika kvalificiraju za izvođenje nastave:

Red. br.             Naziv

1.                   MacWhinney, B. (2002). Language Emergence. U: Burmeister, P., Piske, T., and Rohde, A. (ur.), An integrated view of language development - Papers in honor of Henning Wode, 17-42. Trier: Wissenshaftliche Verlag.

2.                   MacWhinney, B. (2002). The Competition Model: The input, the context, and the brain. U: Robinson, P. (ur.), Cognition and second language instruction, 15-41. New York: Cambridge University Press.

3.                   Li, P., Farkas, I., MacWhinney, B. (2004). Early lexical development in a self-organizing neural network. Neural Networks. 17, 1345-1362.

4.                   MacWhinney, B. (2004). A Unified Model of Language Acquisition. U:  Kroll, J., De Groot, A. (ur.), Handbook of bilingualism: Psycholinguistic approaches. Oxford: Oxford University Press.


 



SiNAPSA Neuroscience Conference 2011: Call for Symposia


Radionica OSNOVE EKSPERIMENTALNOG DIZAJNA


Predavanje prof. dr. sc. Miloša Judaša "Važnost sustava zrcalnih neurona moždane kore za evoluciju jezika i simboličkog mišljenja"


Tool-Kit of Cognitive Neuroscience 2009