Valeria Csepe, prof. dr. sc.
Životopis:
Valéria Csépe magistrirala je psihologiju 1976. i počela istraživački rad na novoosnovanom Odjelu za psihofiziologiju Instituta za psihologiju Mađarske akademije znanosti. Specijalizirala se za elektrofiziološka mjerenja na životinjama s trajnim implantatima. Doktorirala je s temom iz psihologije 1981., a s temom iz psihofiziologije 1992. Zajedno sa suradnicima objavila je 1987. prvu studiju negativnosti neslaganja na životinjama, studiju koja je najviše citirana od gotovo sto objavljenih radova (na engleskom, mađarskom i njemačkom). Humboldtovu stipendiju dobila je 1990. i provela je u Centru za biomagnetizam Sveučilišta u Münsteru gdje je imala priliku istraživati tehnikom MEG-a. Među prvima je uspoređivala rezultete mjerenja EEG-om i MEG-om. Nakon povratka u Mađarsku osniva Laboratorij za mjerenje evociranih potencijala i počinje s privim istraživanjima negativnosti neslaganja. Njezini su istraživački interesi širi i uključuju neuralne korelate osnovnih akustičkih procesa, osjetilnog pamćenja, organizacije akustičkog događaja, percepcije govora, fonologije, pismenosti, kao i razvojne i stečene poremećaje u jezičnom razumijevanju. Voditelj je Istraživačke grupe za razvojnu psihofiziologiju (osnovanu 2000.) i mentorica je mnogim mladim istraživačima i doktorskim studentima. Glavni je istraživač na nacionalnim i međunarodnim projektima (Mađarski fond za znanstvena istraživanja, 6. okvirni program EU za disleksiju “Neurodys”). Predsjednica je različitih mađarskih i međunarodnih društava i odbora u području psihologije. Sudjeluje u izvođenju nastave, redovita je profesorica na Ethos Universitz Budapest, pročelnica je Odsjeka za kognitivnu psihologiju, voditeljica diplomskog studija eksperimentalne i kognitivne psihologije i predavačica na tri doktorska programa. Nagrađena je nagradama Gratin (2002.), Kudos (2002.) i Polyp (2005.) a odlikovana je i Redom viteškog križa Mađarske Republike (2003.).
Popis znanstvenih publiciranih radova nastavnika u posljednjih 5 godina:
Red. br. Naziv
1. Szűcs, D., Csépe, V. (2005). The effect of numerical distance and stimulus probability on ERP components elicited by numerical incongruencies in mental addition. Cognitive Brain Research. 22, 282-300.
2. Szűcs, D., Csépe, V. (2004). Similarities and differences in the coding of numerical and alphabetical order using acoustic stimulation as revealed by event-related potentials in humans. Neuroscience Letters. 360 (1-2), 65-68.
3. Szűcs, D., Csépe, V. (2004)., Access to number representations is dependent on the modality of stimulus presentation in mental addition: a combined behavioral and ERP study. Cognitive Brain Research. 19 (1), 10-27.
4. Honbolygó, F., Csépe, V., Ragó, A. (2004). Suprasegmental Speech Cues are Automatically Processed by the Human Brain: a Mismatch-Negativity Study. Neuroscience Letters. 361/1. 84-88.
5. Csépe, V. (2003). Auditory event-related potentials in studying developmental dyslexia, U: Csépe, V. (ur.), Dyslexia: Different Brain, Different Behavior, 81-112. New York: Kluwer Academic /Plenum Publishers.
6. Csépe, V. (ur.) (2003). Dyslexia: Different Brain, Different Behavior. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers.
7. Csépe, V., Szűcs, D., Honbolygó, F. (2003). Number-word reading as challenging task in dyslexia? An ERP study. International Journal of Psychophysiology. 51, 69-83.
|